با این 6 جمله فروش را فراموش کنید!

جملات ممنوعه در فروش
در این مقاله میخوانیم:

چرا من به اندازه رقیبم فروش ندارم؟ چرا مشتری از من خرید نمیکنه؟ چرا با اینکه با تعداد مشتریان زیادی صحبت می کنم تعداد کمی از آن ها خریدشان را نهایی می کنند؟

اگر این جملات برای شما آشناست باید بدانید تنها نیستید. خیلی از فروشندگان تازه کار و حتی حرفه ای دچار این مشکل هستند. فروش علم به همراه تجربه است. برای اینکه بتوانید فروش بالاتری را تجربه کنید باید گزینه های زیادی را بررسی کنید تا متوجه مشکل پایین بودن فروش شوید.

اما یکی از مواردی که در این مقاله از ریبین قرار است به آن بپردازیم، 6 جمله معروف است که اکثر فروشندگان به کار می برند و نمی دانند که همین جملات باعث فراری دادن مشتری می شود.

در اینجا شش جمله‌ای که نباید در مکالمات فروش استفاده کنید آورده شده است:


1. “به من اعتماد کن.”

این جمله بیشتر باعث می‌شود مشتری به شما شک کند.
اگر مشتری به شما اعتماد داشته باشد، نیازی نیست این جمله را بگویید.
بهتر است با رفتارتان نشان دهید که قابل اعتماد هستید.

2. “راستش …”

وقتی می‌گویید “راستش …”، این‌طور به نظر می‌رسد که قبلاً صادق نبوده‌اید.
صداقت باید از ابتدا در مکالمه باشد و نیازی به تأکید روی آن نیست.

3. “فکر می‌کنم بتوانیم این کار را انجام دهیم.”

این جمله نشان می‌دهد که مطمئن نیستید.
اگر جواب سؤال مشتری را نمی‌دانید، به جای حدس زدن، بگویید:

“سؤال خوبی است! جواب دقیق را بررسی می‌کنم و به شما اطلاع می‌دهم.”

 

4. “آیا شما تصمیم‌گیرنده نهایی هستید؟”

این سؤال می‌تواند مشتری را ناراحت کند، مخصوصاً اگر تصمیم‌گیرنده اصلی نباشد.
بهتر است مکالمه را ادامه دهید و راهی پیدا کنید تا با تصمیم‌گیرنده ارتباط برقرار کنید، بدون اینکه مشتری احساس بی‌اهمیت بودن کند.

5. استفاده از کلمات تخصصی یا اختصارات

همیشه به زبان ساده صحبت کنید. مشتری ممکن است با اصطلاحات تخصصی شما آشنا نباشد.
توضیح دادن به زبان ساده نشان می‌دهد که شما به نیازهای مشتری اهمیت می‌دهید.

6. “ما معمولاً این کار را نمی‌کنیم، اما …”

این جمله ممکن است به نظر برسد که می‌خواهید مشتری احساس خاص بودن کند، اما اغلب نتیجه عکس دارد.
مشتری ممکن است فکر کند این جمله را به همه می‌گویید و اعتمادش را از دست بدهد.

جمع‌بندی

برای موفقیت در فروش، اعتماد و صداقت کلید اصلی هستند.
از جملات فریبنده یا نامطمئن پرهیز کنید و با اعتماد به نفس و شفافیت با مشتری صحبت کنید.
این‌گونه مشتری شما را به عنوان یک فرد حرفه‌ای و قابل اعتماد خواهد شناخت.

شما چه جمله دیگری را می شناسید که نباید در مکالمات فروش استفاده کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *